Whole Brain Thinking

W Hutchinson Institute wierzymy, że za sukcesem każdej firmy stoją ludzie, którzy wspólnie pracują na jej pozycję i osiągnięcia na rynku.

Aby efektywnie działać na rzecz sukcesu organizacji pracownicy potrzebują zarówno szkoleń biznesowych, jak i szkoleń umiejętności interpersonalnych. Oferujemy rozwiązania dla kadry na każdym szczeblu zatrudnienia, również dla trenerów wewnętrznych. Nasze szkolenia miękkie dla firm są zaprojektowane w taki sposób, by uwzględniać najważniejsze aspekty pracy w biznesie, a więc umiejętności komunikacyjne, dbałość o Klienta oraz własne środowisko pracy, a także rozwijanie osobistego potencjału, który niewątpliwie przekłada się na efekty pracy całego zespołu.

Wszystkie szkolenia prowadzimy w formie warsztatów stacjonarnych oraz w trybie online na platformach takich jak Skype, Zoom, Teams – w zależności od potrzeb i preferencji Klienta. Poniższa oferta ma charakter przekrojowy. Poszczególne moduły łączymy bądź rozdzielamy, tworząc optymalny proces.

Głównym celem szkolenia jest rozwinięcie kompetencji komunikacyjnych poprzez poznanie i zrozumienie różnych stylów zachowań w oparciu o kwestionariusz HBDI® – Herrmann’s Brain Domimance Instrument oparty na idei Whole Brain® Thinking stworzony został przez Neda Herrmanna.

Ned Herrmann – jeden z pionierów w badaniach i wiedzy na temat działania ludzkiego mózgu. Zafascynowany ludzkim mózgiem wykonał w szereg badań za pomocą EEG. Na ich podstawie, wykorzystując również wyniki badań dwóch wybitnych neurologów – Rogera Sperry’ego i Paula McLeana wykazał, że istnieją 4 główne sposoby myślenia i to one wpływają na nasz sposób przetwarzania informacji, uczenia się, komunikacji, na nasze decyzje – właściwie na całe nasze życie. Jeśli jesteśmy świadomi swoich preferencji i ich konsekwencji w codziennym działaniu, możemy „rozciągnąć” nasz sposób myślenia, również na inne – te mniej preferowane.  Właściwie robimy to codziennie, kiedy zmuszeni jesteśmy wykonywać czynności, które nie do końca należą do naszych ulubionych. Dzięki temu uczymy się jak korzystać z „całego” mózgu – tak powstał model Whole Brain®  (Oczywiście zawsze korzystamy z całego mózgu tylko częściej lub bardziej intensywnie używamy niektórych jego ośrodków).

Na podstawie tego podejścia Ned Herrmann stworzył kwestionariusz HBDI® (Herrmann Brain Dominance Instrument®), który po opracowaniu przekłada się na profil HBDI® badanej osoby. Dzięki temu można zrozumieć w jaki sposób nasze preferencje umysłowe wpływają na nasze wybory zawodowe, nasz sposób pracy, komunikowania i zarządzania. . Idea Whole Brain® pozwala uczyć się i uczyć innych, lepiej i szybciej biorąc pod uwagę różne style przyswajania wiedzy.

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym szkoleniu? Interesują Cię konkretne terminy warsztatów? Skontaktuj się z nami! Odpowiemy na wszystkie pytania i pomożemy zorganizować szkolenie w Twojej firmie.