Szkolenia dla lidera organizacji – nowoczesne przywództwo

Hutchinson 21 września 2023
Wszystkie
Szkolenia dla lidera organizacji – nowoczesne przywództwo

Dobry lider wie, że podnoszenie kompetencji – własnych i zespołu – to klucz do sukcesu. Dobry lider wie również, jak spośród całej masy szkoleń, wybrać te wartościowe. Dopasowane szkolenia dla liderów podnoszą nie tylko jego wiedzę i umiejętności, ale budują całą organizację.

Co powoduje, że jedna firma rośnie, a inna pogłębia się w kryzysie? Jak to jest, że jedna osoba potrafi przekonać do przenoszenia gór, podczas gdy ktoś inny nie umie przekazać prostych komunikatów? Fakt – zarządzanie, przywództwo, motywowanie czy delegowanie to nie są łatwe rzeczy, ale można je doskonalić. Ba, nawet trzeba!

Rolą lidera jest rzecz jasna rozwijanie organizacji na wielu płaszczyznach. Są managerowie, którzy odpowiadają za sprzedaż, za produkcję, za obsługę techniczną – w sumie obszar jest tu drugorzędny, bo liczy się coś innego – umiejętność wspierania zespołu, formułowania celów, zarządzania emocjami… Liczy się autorytet, otwarta postawa i świadomość liderowania.

Świadomy lider

Kim jest świadomy menedżer? Czym jest świadome przywództwo? Czy można być nowoczesnym liderem bez takich kompetencji jak empatia w relacjach biznesowych albo adaptacja do zmian?

Na bazie naszych wieloletnich doświadczeń opracowaliśmy program szkolenia Świadomość Liderów, które poprowadzi dr Łukasz Marciniak. To nie jest tradycyjne szkolenie z przywództwa, ale autorski projekt, który jest odpowiedzią na wyzwania współczesnego świata. Punktem wyjścia jest świat BANI; świat kruchy, niespokojny, nieliniowy, niezrozumiały. Jak się w nim odnaleźć? Jak w nim być liderem? Kluczem jest właśnie świadomość tego, co nas otacza, świadomość tego, kim jestem ja, moi pracownicy, moja organizacja. To właśnie nowoczesne przywództwo.

Dlatego nasze szkolenie proponujemy przede wszystkim liderom i menedżerom średniego i wyższego szczebla, którzy chcą zdobyć nowe kompetencje i nauczyć się nowoczesnego stylu zarządzania.

Emocje – czy lider powinien zwracać na nie uwagę?

Czy jako lider umiesz prowadzić trudne rozmowy? Jak reagujesz na płacz, wściekłość, zdenerwowanie? Czy w zarządzaniu zespołem bierzesz pod uwagę nastroje i humory? 

Od emocji nie da się uciec, są one wpisane w każdego z nas. Można starać się je maskować, ale lepszym rozwiązaniem jest skuteczne i efektywne zarządzanie nimi.

Zarządzanie emocjami w zespole sprzedażowym i obsługującym klienta to kolejne z naszych szkoleń biznesowych, które opracowaliśmy z myślą o liderach i całej kadrze zarządzającej. Trener Piotr Ławacz opowie o tym, czym są emocje, co na nie wpływa, jak przekładają się na motywację do pracy i na zaangażowanie pracowników i czy mogą wpływać na wypalenie zawodowe.

Zarządzanie i przywództwo to nie suche delegowanie zadań i wyznaczanie celów – to przede wszystkim współpraca z drugim człowiekiem. Na naszym szkoleniu dowiesz się, jak tę współpracę rozwijać, jak nią zarządzać i jak ją wykorzystać z korzyścią dla zespołu i organizacji.

Zespół sprzedażowy czy dział obsługi są wizytówką firmy; to oni często mają pierwszy kontakt z klientem. Dlatego zastanów się, czy chcesz, by były to osoby uśmiechnięte, zmotywowane i zadowolone? Alternatywą są pracownicy zdemotywowani, sfrustrowani i wypaleni. Jako lider i przywódca – co wybierasz; na czym oprzesz budowanie zespołu?

Lider tu i teraz

Świat pędzi! Czujesz to. Biegiem do pracy, do domu, na zakupy. Zegarki mierzą kroki i przypominają: „Rusz się! Zrób więcej!”. Filmy i seriale to lawina bodźców i emocji. Budzik, przypomnienie, notatka głosowa, przypomnienie, telefon, spotkanie, przypomnienie.

Stop!

Mindfulness w biznesie – radzenie sobie ze stresem i presją to szkolenie dla tych wszystkich, którzy chcą przejąć kontrolę nad gonitwą myśli, emocji, zadań. Bo nowoczesny lider organizacji powinien potrafić ocenić sytuację swoją i zespołu, powinien wiedzieć, kiedy powiedzieć stop, powinien umieć dostosować tempo i tym samym wpływać na poziom stresu, na zmęczenia, a w konsekwencji na efektywność. Taką właśnie wiedzę przekaże Sylwia Rogala-Marciniak – trenerka i nauczycielka technik mindfullnes.

Nauczenie się uważności to nie zysk wyłącznie dla lidera, to korzyści dla organizacji. To budowanie kultury, w której skupienie, praca z emocjami, radzenie sobie ze stresem czy energią są tak samo ważne (ba, może nawet ważniejsze) niż kolejna prezentacja w PowerPoincie i wykresy na flipcharcie.

Rozwój kompetencji, czy to managera, czy zespołu, to rozwój całej organizacji. Przywództwa można się nauczyć, ale przede wszystkim trzeba je stale rozwijać. Bycie liderem to dużo więcej niż tylko analiza słupków i cyferek. Liderowanie to nie pokazywanie palcem, kto ma co zrobić. Nowoczesny lider organizacji, nowoczesny manager to osoba, która rozumie współczesny świat i wie, że kluczem do sukcesu są nie pieniądze, nie produkty, nie usługi, ale zespół.

Jest taki cytat, którego autorem jest multimiliarder Richard Branson:

Klienci nie są najważniejsi. Pracownicy są najważniejsi. Jeśli zadbasz o swoich pracowników, oni zatroszczą się o klientów”.

Pomożemy Ci zostać liderem, prawdziwym przywódcą, mentorem. Przekonasz się, że model przywództwa, którego chcemy cię nauczyć – model oparty na kulturze współpracy, to prawdziwy team building, to fundament efektywnego zespołu, to prawdziwa szansa na rozwój firmy.

Wiedza
Hutchinson 24 kwietnia 2024
Lider w pułapce: przywództwo i skuteczne motywowanie pracowników

Lider w pułapce to osoba, która znajduje się w trudnej sytuacji pomiędzy zespołem a zarządem. Jest to moment, w którym trzeba balansować między oczekiwaniami pracowników a wymaganiami ze strony przełożonych. Na co wówczas postawić – relacje z zespołem, czy z szefami? A może to wcale nie jest pułapka, bo jedną i drugą stronę da się […]

Wiedza
Hutchinson 26 marca 2024
Silver Tsunami – Pokolenie 50+ na rynku pracy

Kwestia zatrudnienia osób w wieku 50+ stanowi w naszym kraju wciąż istotny problem, pomimo zmian, jakie zaszły na przestrzeni lat. Stereotypy dotyczące wieku, przeszkody technologiczne oraz oczekiwania finansowe są jedynie częścią barier, które utrudniają pokoleniu określanemu mianem „silversów” znalezienie zatrudnienia. Niemniej, pokolenie 50-latków pragnie pozostać aktywne zawodowo jak najdłużej. W obliczu starzejącego się społeczeństwa i […]

Wiedza
Hutchinson 28 stycznia 2024
Najważniejsze trendy w zarządzaniu w 2024

Każdy kolejny rok przynosi zamiany. Jeszcze kilka lat temu pewnie nikt nie brał pod uwagę, że praca online stanie się tak powszechna. Jeszcze rok temu mało kto spodziewał się, że sztuczna inteligencja tak szybko wpłynie na przedsiębiorstwa. Na co więc współczesny lider powinien szczególnie zwrócić uwagę? Wybraliśmy 5 trendów w zarządzaniu, które naszym zdaniem będą […]

Wiedza
Hutchinson 28 grudnia 2023
Toksyczny szef w miejscu pracy

Dobry szef potrafi być jak dobry nauczyciel — jest inspirujący, wspierający i motywujący do osiągania najlepszych wyników. Niestety, nie zawsze mamy tę przyjemność pracować pod kierownictwem takiego przełożonego. Zły szef może zatruć środowisko pracy, wpływając negatywnie na codzienną pracę i samopoczucie zespołu. Taka osoba zwykle rządzi przez strach, manipulację i brak szacunku wobec pracowników. Atmosfera […]

Wiedza
Hutchinson 24 kwietnia 2024
Lider w pułapce: przywództwo i skuteczne motywowanie pracowników

Lider w pułapce to osoba, która znajduje się w trudnej sytuacji pomiędzy zespołem a zarządem. Jest to moment, w którym trzeba balansować między oczekiwaniami pracowników a wymaganiami ze strony przełożonych. Na co wówczas postawić – relacje z zespołem, czy z szefami? A może to wcale nie jest pułapka, bo jedną i drugą stronę da się […]

Wiedza
Hutchinson 26 marca 2024
Silver Tsunami – Pokolenie 50+ na rynku pracy

Kwestia zatrudnienia osób w wieku 50+ stanowi w naszym kraju wciąż istotny problem, pomimo zmian, jakie zaszły na przestrzeni lat. Stereotypy dotyczące wieku, przeszkody technologiczne oraz oczekiwania finansowe są jedynie częścią barier, które utrudniają pokoleniu określanemu mianem „silversów” znalezienie zatrudnienia. Niemniej, pokolenie 50-latków pragnie pozostać aktywne zawodowo jak najdłużej. W obliczu starzejącego się społeczeństwa i […]

Wiedza
Hutchinson 28 stycznia 2024
Najważniejsze trendy w zarządzaniu w 2024

Każdy kolejny rok przynosi zamiany. Jeszcze kilka lat temu pewnie nikt nie brał pod uwagę, że praca online stanie się tak powszechna. Jeszcze rok temu mało kto spodziewał się, że sztuczna inteligencja tak szybko wpłynie na przedsiębiorstwa. Na co więc współczesny lider powinien szczególnie zwrócić uwagę? Wybraliśmy 5 trendów w zarządzaniu, które naszym zdaniem będą […]

Wiedza
Hutchinson 28 grudnia 2023
Toksyczny szef w miejscu pracy

Dobry szef potrafi być jak dobry nauczyciel — jest inspirujący, wspierający i motywujący do osiągania najlepszych wyników. Niestety, nie zawsze mamy tę przyjemność pracować pod kierownictwem takiego przełożonego. Zły szef może zatruć środowisko pracy, wpływając negatywnie na codzienną pracę i samopoczucie zespołu. Taka osoba zwykle rządzi przez strach, manipulację i brak szacunku wobec pracowników. Atmosfera […]

Szkolenia
Hutchinson 16 sierpnia 2023
Czy przywództwa można się nauczyć?

Czy przywództwo to wrodzony dar, czy umiejętność, którą można opanować? To pytanie nurtuje wielu z nas. Czasem patrzymy na inspirujących liderów i zastanawiamy się, czy ich zdolności przywódcze są wynikiem genów, czy ciężkiej pracy. Dobra wiadomość brzmi: przywództwo można się nauczyć – choć są też tacy, którzy twierdzą, że z tym trzeba się urodzić. Jednak […]

Szkolenia
Hutchinson 24 lipca 2023
Syndrom poniedziałku, czyli jak zwalczyć niedzielną chandrę

Czym jest syndrom poniedziałku? To uczucie, które wszyscy znamy zbyt dobrze. To ten moment, kiedy weekend dobiega końca i wiesz, że już za kilkanaście godzin musisz wrócić do pracy. Brr… Syndrom poniedziałku (albo syndorm niedzieli) to temat znany wielu osobom, a zwłaszcza tym, którzy od wielu lat wykonują tę samą pracę, wykonują te same obowiązki, […]

Szkolenia
Hutchinson 24 lipca 2023
Czy wiesz, co to Wspólny Europejski System Opisu Kształcenia Językowego

Do uczenia się języków obcych chyba nie trzeba specjalnie nikogo przekonywać. W tym kontekście Wspólny Europejski System Opisu Kształcenia Językowego (CEFR albo ESOKJ) odgrywa kluczową rolę w ocenie i opisie poziomów umiejętności językowych, szczególnie w odniesieniu do języka angielskiego — jednego z najpowszechniej używanych języków na świecie, takiego nowożytnego lingua franca. Poziomy CEFR to jedno, […]

Wiedza
Hutchinson 30 czerwca 2023
Ciekawa prezentacja biznesowa – jak ją poprowadzić

W dzisiejszym zglobalizowanym świecie biznesu skuteczna komunikacja jest ważniejsza niż kiedykolwiek. Niezależnie od tego, czy prowadzisz prezentację dla współpracowników, klientów czy inwestorów, umiejętność przyciągnięcia i zaangażowania odbiorców jest najważniejsza. Co zrobić, by twoi słuchacze nie usnęli podczas prezentacji? Poprowadzenie prezentacji często jest wyzwaniem i nie każdy potrafi opanować nerwy i stres np. jeśli trzeba się […]

Języki
Hutchinson 30 maja 2023
Czy szkolenie językowe online są efektywne?

Gdy firma chce podbijać globalne rynki, musi zatrudniać pracowników, którzy swobodnie komunikują się w różnych językach obcych. Jak zorganizować firmowe kursy językowe, by wciąż doskonalić te kompetencje? Czy szkolenia online są lepsze od tych stacjonarnych?  E-learning nie pojawił się wraz z pandemią i lockdownami. Różnego rodzaju kursy internetowe istniały już wcześniej, ale fakt – COVID-19 […]

Języki
Hutchinson 14 kwietnia 2022
Na czym polega audyt językowy

W dzisiejszej dobie znajomość przynajmniej jednego języka obcego jest nie tylko pożądana, ale wręcz konieczna, by być w pełni fachowym pracownikiem i aktywnie brać udział w życiu firmy. Kompetencje językowe to klucz do sukcesu Twojej organizacji.  Współczesny świat staje się coraz mniejszy. Dzięki coraz szybszym środkom transportu oraz nowoczesnym technologiom przybliżamy się do siebie, bez […]

Języki
Hutchinson 14 marca 2022
Jak uczyć się języków?

Zaczynasz naukę języka obcego po raz kolejny? Masz nadzieję, że to podejście będzie ostatnim? Nie mówisz w języku obcym, choć pracowałaś/eś z kilkoma lektorami i przerobiłaś/eś kilka podręczników? To najczęstsze bolączki, z którymi borykają się Polacy uczący się nowych języków. O ile w przedszkolu uczymy się poprzez zabawę, wierszyki i piosenki, to kiedy przechodzimy do […]