Szkolenia dla lidera organizacji – nowoczesne przywództwo

2023-09-21

Dobry lider wie, że podnoszenie kompetencji – własnych i zespołu – to klucz do sukcesu. Dobry lider wie również, jak spośród całej masy szkoleń, wybrać te wartościowe. Dopasowane szkolenia dla liderów podnoszą nie tylko jego wiedzę i umiejętności, ale budują całą organizację.

Co powoduje, że jedna firma rośnie, a inna pogłębia się w kryzysie? Jak to jest, że jedna osoba potrafi przekonać do przenoszenia gór, podczas gdy ktoś inny nie umie przekazać prostych komunikatów? Fakt – zarządzanie, przywództwo, motywowanie czy delegowanie to nie są łatwe rzeczy, ale można je doskonalić. Ba, nawet trzeba!

Rolą lidera jest rzecz jasna rozwijanie organizacji na wielu płaszczyznach. Są managerowie, którzy odpowiadają za sprzedaż, za produkcję, za obsługę techniczną – w sumie obszar jest tu drugorzędny, bo liczy się coś innego – umiejętność wspierania zespołu, formułowania celów, zarządzania emocjami… Liczy się autorytet, otwarta postawa i świadomość liderowania.

Świadomy lider

Kim jest świadomy menedżer? Czym jest świadome przywództwo? Czy można być nowoczesnym liderem bez takich kompetencji jak empatia w relacjach biznesowych albo adaptacja do zmian?

Na bazie naszych wieloletnich doświadczeń opracowaliśmy program szkolenia Świadomość Liderów, które poprowadzi dr Łukasz Marciniak. To nie jest tradycyjne szkolenie z przywództwa, ale autorski projekt, który jest odpowiedzią na wyzwania współczesnego świata. Punktem wyjścia jest świat BANI; świat kruchy, niespokojny, nieliniowy, niezrozumiały. Jak się w nim odnaleźć? Jak w nim być liderem? Kluczem jest właśnie świadomość tego, co nas otacza, świadomość tego, kim jestem ja, moi pracownicy, moja organizacja. To właśnie nowoczesne przywództwo.

Dlatego nasze szkolenie proponujemy przede wszystkim liderom i menedżerom średniego i wyższego szczebla, którzy chcą zdobyć nowe kompetencje i nauczyć się nowoczesnego stylu zarządzania.

Emocje – czy lider powinien zwracać na nie uwagę?

Czy jako lider umiesz prowadzić trudne rozmowy? Jak reagujesz na płacz, wściekłość, zdenerwowanie? Czy w zarządzaniu zespołem bierzesz pod uwagę nastroje i humory? 

Od emocji nie da się uciec, są one wpisane w każdego z nas. Można starać się je maskować, ale lepszym rozwiązaniem jest skuteczne i efektywne zarządzanie nimi.

Zarządzanie emocjami w zespole sprzedażowym i obsługującym klienta to kolejne z naszych szkoleń biznesowych, które opracowaliśmy z myślą o liderach i całej kadrze zarządzającej. Trener Piotr Ławacz opowie o tym, czym są emocje, co na nie wpływa, jak przekładają się na motywację do pracy i na zaangażowanie pracowników i czy mogą wpływać na wypalenie zawodowe.

Zarządzanie i przywództwo to nie suche delegowanie zadań i wyznaczanie celów – to przede wszystkim współpraca z drugim człowiekiem. Na naszym szkoleniu dowiesz się, jak tę współpracę rozwijać, jak nią zarządzać i jak ją wykorzystać z korzyścią dla zespołu i organizacji.

Zespół sprzedażowy czy dział obsługi są wizytówką firmy; to oni często mają pierwszy kontakt z klientem. Dlatego zastanów się, czy chcesz, by były to osoby uśmiechnięte, zmotywowane i zadowolone? Alternatywą są pracownicy zdemotywowani, sfrustrowani i wypaleni. Jako lider i przywódca – co wybierasz; na czym oprzesz budowanie zespołu?

Lider tu i teraz

Świat pędzi! Czujesz to. Biegiem do pracy, do domu, na zakupy. Zegarki mierzą kroki i przypominają: „Rusz się! Zrób więcej!”. Filmy i seriale to lawina bodźców i emocji. Budzik, przypomnienie, notatka głosowa, przypomnienie, telefon, spotkanie, przypomnienie.

Stop!

Mindfulness w biznesie – radzenie sobie ze stresem i presją to szkolenie dla tych wszystkich, którzy chcą przejąć kontrolę nad gonitwą myśli, emocji, zadań. Bo nowoczesny lider organizacji powinien potrafić ocenić sytuację swoją i zespołu, powinien wiedzieć, kiedy powiedzieć stop, powinien umieć dostosować tempo i tym samym wpływać na poziom stresu, na zmęczenia, a w konsekwencji na efektywność. Taką właśnie wiedzę przekaże Sylwia Rogala-Marciniak – trenerka i nauczycielka technik mindfullnes.

Nauczenie się uważności to nie zysk wyłącznie dla lidera, to korzyści dla organizacji. To budowanie kultury, w której skupienie, praca z emocjami, radzenie sobie ze stresem czy energią są tak samo ważne (ba, może nawet ważniejsze) niż kolejna prezentacja w PowerPoincie i wykresy na flipcharcie.

Rozwój kompetencji, czy to managera, czy zespołu, to rozwój całej organizacji. Przywództwa można się nauczyć, ale przede wszystkim trzeba je stale rozwijać. Bycie liderem to dużo więcej niż tylko analiza słupków i cyferek. Liderowanie to nie pokazywanie palcem, kto ma co zrobić. Nowoczesny lider organizacji, nowoczesny manager to osoba, która rozumie współczesny świat i wie, że kluczem do sukcesu są nie pieniądze, nie produkty, nie usługi, ale zespół.

Jest taki cytat, którego autorem jest multimiliarder Richard Branson:

Klienci nie są najważniejsi. Pracownicy są najważniejsi. Jeśli zadbasz o swoich pracowników, oni zatroszczą się o klientów”.

Pomożemy Ci zostać liderem, prawdziwym przywódcą, mentorem. Przekonasz się, że model przywództwa, którego chcemy cię nauczyć – model oparty na kulturze współpracy, to prawdziwy team building, to fundament efektywnego zespołu, to prawdziwa szansa na rozwój firmy.

Blog hutchinson institute